“ Можеш да завършиш картината с очите и сърцето си“
.
През декември трябва да започне рекламната кампания, с която българските туристи ще бъдат убеждавани да прекарват почивката си в България. Това стана ясно по време на пресконференция за представянето на проекта „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България”, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Консорциумът „Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3” е спечелил обществената поръчка за телевизионна, радио, интернет, външна и реклама в печатни медии в България.
Концепцията на рекламата представлява снимка от непопулярен туристически обект обособен под формата на пъзел с липсваща част. Мотото, с което българите ще бъдат убеждавани да останат в България е: „Можеш да завършиш картината с очите и сърцето си”.
По БТВ, БН1, Нова телевизия, Diema, Diema 2 и Diema Family ще бъдат излъчени 300 рекламни клипа. Очакванията на консорциума са те да достигнат до 2 297 190 души. В рамките на пет месеца в пресата ще бъдат публикувани 71 рекламни карета и 40 публикации – целева аудитория – 252 000 души.
По радиото ще бъдат излъчвани 30-секундни клипове по три пъти на ден. Освен рекламните клипове, по радиото и телевизиите ще бъдат излъчвани специални предавания, които ще показват туристическия потенциал на България. Ще бъдат използвани рекламните клипове, с които страната ни се рекламира по чуждестранните телевизии, но с българския им вариант, тъй като няма средства за нови клипове, каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.
Интернет рекламата ще обхваща 11 сайта.
Билбордовете с рекламата ще бъдат поставени на централни места в петте най-големи града на страната – София, Пловдив, Варна, Бургас и Русе. Външната реклама на българския туризъм ще обхваща и републиканските пътища.
До края на декември трябва да бъде готов и събитиен календар, който ще бъде достъпен на интернет страницата на МИЕТ. Идеята на „Про Ивент Бизнес Груп Партнерс 3” е в календара да бъдат включени максимално голям брой събития от различен характер, които биха били интересни за българските туристи. След като календара бъде създаден ще бъде популяризиран чрез банерна реклама в интернет.
„Публисъс” АД е компанията, която отговаря за промоционалните събития, част от Комуникационната кампания. В рамките на тази част от проекта ще бъдат организирани журналистически турове, събития за специализирана аудитория (неправителствени организации, бизнес, местни власти, туроператори и др.), откриване на зимен/летен сезон. Част от дейностите е и създаването на класация с 50-те непознати туристически обекта, за които TouristMedia писа.
Според зам.-министър Иво Маринов цялата кампания трябва да увеличи с 10% броя на българските туристи, които ще изберат България като дестинация за почивка. Целият проект е на стойност 5 432 600 лв., но към момента на базата на проведените поръчки са усвоени малко над 2 млн. лв. С останалите средства ще бъде започната нова рекламна кампания.
Отделени средства за реклама:
Телевизия – 718 957 лв.
Радио – 157 933 лв.
Печатни медии – 210 000 лв.
Интернет – 30 000 лв.
Външна реклама – 312 900 лв.